Newsletter

Mail Marketing

pie chart

Newsletter

Σίγουρα θα έχετε επισκεφθεί κάποια ιστοσελίδα που να αναφέρει κάπου το παρακάτω μήνυμα:

«Αν θέλετε να λαμβάνετε δωρεάν newsletters(ενημερωτικό υλικό) της εταιρίας μας, εγγραφείτε στη λίστα». Αυτή η λίστα είναι αυτό που ονομάζουμε Newsletters, δηλαδή αποστολή ενημερωτικού υλικού.

Το Newsletter είναι στην ουσία το ενημερωτικό δελτίο μιας εταιρίας, των προϊόντων και των υπηρεσιών της. Το δελτίο αυτό αποστέλλεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κατά διαστήματα και περιλαμβάνει διάφορες ανακοινώσεις, νέα της εταιρίας, προσφορές προϊόντων, αναλύσεις, χρήσιμες συμβουλές, υπενθυμίσεις, συχνές ερωτήσεις των πελατών ή και προειδοποιήσεις, διατηρώντας πάντα έναν ενημερωτικό χαρακτήρα.

Όποιος είναι κάτοχος μίας ιστοσελίδας, ενός καταστήματος, ενός ξενοδοχείου, μίας δικτυακής πύλης ή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος και έχει σκοπό να προσφέρει ποιοτική εξυπηρέτηση στον πελάτη του, είναι υποχρεωμένος να παρέχει τη δυνατότητα αποστολής Newsletter. Όπου και να κοιτάξετε στο διαδίκτυο, θα βρείτε Newsletters (φυσικά αν θέλετε να δείτε το περιεχόμενό τους θα πρέπει να εγγραφείτε σε αυτά).

01/

Η Κατάλληλη Στιγμή Για Το Newsletter Της Επιχείρησης

Ποια είναι η κατάλληλη ώρα και ημέρα για να αποστείλετε το ηλεκτρονικό μήνυμά σας;

Καταφέρατε επιτέλους να συγκεντρώσετε αρκετές διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πελατών και συνεργατών της επιχείρησής σας. Το μόνο που χρειάζεστε πλέον είναι σωστό μάρκετινγκ. Συντάξατε το μήνυμα που θέλετε να στείλετε και τώρα αναρωτιέστε ποια θα είναι η κατάλληλη στιγμή για να το στείλετε στους πελάτες σας;Πρέπει να λάβετε υπ’ όψιν σας διάφορους παράγοντες, όπως:

  • Ποιες ώρες ελέγχουν συνήθως τα μηνύματά τους οι ενδιαφερόμενοι;
  • Ποιες συσκευές χρησιμοποιούν για να τα διαβάσουν;
  • Πρέπει να αποσταλούν στην προσωπική ή στην επαγγελματική τους διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου;
  • Τι προϊόντα πουλάει η κάθε επιχείρηση;
  • Ποια ημέρα της εβδομάδας θα ήταν καλύτερο να αποστείλετε τα μηνύματα;

Κάναμε λοιπόν μία μικρή έρευνα και καταλήξαμε ότι η Δευτέρα και η Παρασκευή είναι οι χειρότερες μέρες για να στείλετε τα μηνύματά σας. Η Δευτέρα δεν είναι η κατάλληλη ημέρα γιατί συνήθως οι άνθρωποι προσπαθούν να μπουν στον ρυθμό της καινούργιας εβδομάδας και ο όγκος μηνυμάτων που λαμβάνουν από όλο το σαββατοκύριακο τους κουράζει.

Κατά συνέπεια, (λόγω βαρεμάρας) είναι πολύ πιο εύκολο για αυτούς να σβήσουν κάποιο μήνυμα χωρίς καν να το διαβάσουν.Για τις Παρασκευές ισχύει το ακριβώς αντίθετο. Όλοι βιάζονται να φύγουν από το γραφείο, να ξεφορτωθούν τις σκοτούρες της εβδομάδας και να χαλαρώσουν, οπότε είναι πιο δύσκολο για αυτούς να ασχοληθούν με την ανάγνωση των ηλεκτρονικών τους μηνυμάτων.

Οι καλύτερες ημέρες είναι η Τρίτη και η Τετάρτη, κυρίως τα πρωινά. Ο κόσμος είναι πιο συγκεντρωμένος στα καθήκοντά του και θα αφοσιωθεί πιο εύκολα στο περιεχόμενο του μηνύματος που θα λάβει.Όλα βέβαια εξαρτώνται από το τι θέλετε να διαφημίσετε. Αν θέλετε να διαφημίσετε κάποιο πάρτι, για παράδειγμα, καλό θα ήταν να στείλετε το ενημερωτικό υλικό το απόγευμα, όταν δηλαδή αρχίζει ο ελεύθερος χρόνος των ενδιαφερόμενων και σχεδιάζουν την έξοδό τους. Αν θέλετε να διαφημίσετε κάποιο δωρεάν γεύμα που προσφέρει η επιχείρησή σας, καλύτερα να στείλετε το μήνυμά σας το πρωί, ώστε να προλάβουν να σχεδιάσουν την ημέρα τους. Αν πάλι θέλετε να ενημερώσετε για κάποια έκπτωση σε προϊόντα σας, θα μπορούσατε να στείλετε τη διαφήμισή σας μία ή δύο μέρες πριν, ώστε να προλάβουν οι πελάτες σας να ρυθμίσουν το πρόγραμμά τους.Εννοείται ότι οι παραπάνω συμβουλές δεν είναι πάντα εφαρμόσιμες σε κάθε επιχείρηση. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να φτιάξετε ένα πλάνο, σύμφωνα με τις παλαιότερες προσπάθειές σας και τα αποτελέσματά τους. Υπολογίστε ποιες ημέρες και ώρες είχαν τα καλύτερα αποτελέσματα και ενεργήστε ανάλογα.Τέλος, πρέπει να βασιστείτε στο σε ποιους απευθύνεστε. Μετακινούνται συνεχώς; Τότε θα πρέπει το μήνυμα να είναι διαμορφωμένο ώστε να διαβάζεται από κινητό τηλέφωνο. Είναι πολυάσχολοι; Τότε τα μηνύματα θα πρέπει να είναι μικρά και περιεκτικά. Πάντα να κινήστε με γνώμονα τον πελάτη σας, και όχι τις προσωπικές σας προτιμήσεις.Και να θυμάστε: Όλα θέλουν προσπάθεια. Κάντε πολλές δοκιμές μέχρι να βρείτε το συνδυασμό ημερών και ωρών που σας ταιριάζει. Στο μάρκετινγκ κινείστε με βάση τα αποτελέσματα.

02/

Δημιουργία Και Αποστολή Newsletters: Οφέλη Για Την Επιχείρηση Σας

Σίγουρα θα έχει τύχει να διαβάσετε κάποιο newsletter που ανακαλύψατε ανάμεσα στα e-mail που λαμβάνετε καθημερινά. Γνωρίζετε όμως τι είναι το newsletter και σε τι θα μπορούσε να ωφελήσει την επιχείρησή σας;Στην ουσία, το Newsletter είναι ένα ενημερωτικό δελτίο που χρησιμοποιεί κάποια εταιρία για την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών της. Το δελτίο αυτό το λαμβάνετε εσείς μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και περιέχει κυρίως προσφορές, ανακοινώσεις, αναλύσεις, ειδήσεις, χρήσιμες πληροφορίες και απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις και όλα αυτά διατηρώντας ένα ενημερωτικό στυλ.

Τις περισσότερες φορές αποστέλλεται σε μία συγκεκριμένη λίστα πελατών που έχουν συμφωνήσει να το λαμβάνουν. Όλοι οι επιχειρηματίες που θέλουν να κρατούν ενήμερους τους πελάτες τους και να αυξήσουν το πελατολόγιό τους πρέπει να στέλνουν Newsletters.Μπορούν να αποτελέσουν πολύ ισχυρά εργαλεία μιας επιχείρησης αν χρησιμοποιηθούν σωστά. Κάποια από τα (πολλά) πλεονεκτήματά τους είναι τα εξής:Έχουν προσωπικό χαρακτήρα. Απευθύνονται προσωπικά στους πελάτες μίας συγκεκριμένης επιχείρησης, οπότε είναι αυστηρά προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους.

Έχουν αμεσότητα. Ο αναγνώστης τους μπορεί ρίχνοντας μία και μόνο ματιά στο θέμα τους, να καταλάβει αν τον ενδιαφέρει ή όχι αυτό που πρόκειται να διαβάσει.Αυξάνουν την δημοτικότητα μιας ιστοσελίδας. Το Newsletter υπενθυμίζει συνεχώς στους πελάτες και στον υπόλοιπο κόσμο την ύπαρξη μιας επιχείρησης και το τι έχει να προσφέρει.

 

Έχουν μικρό κόστος παραγωγής συγκριτικά με άλλα μέσα που χρησιμοποιούνται για την προώθηση υπηρεσιών και προϊόντων.

Παρ’ ό, τι έχουν τόσα πλεονεκτήματα, δεν τα χρησιμοποιούν ακόμα πολλές ελληνικές επιχειρήσεις. Τον τελευταίο καιρό βέβαια, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται όλο και περισσότερα ελληνικά newsletter, κυρίως εταιριών. Σας παρουσιάζουμε κάποιους τρόπους με τους οποίους θα δημιουργήσετε ένα επιτυχημένο newsletter:Επιλέξτε ως γενικό θέμα κάτι που να ενδιαφέρει τους πελάτες σας και να έχει σχέση με αυτά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που θέλετε να προωθήσετε.Προσπαθήστε το newsletter σας να μη θυμίζει διαφημιστικό μήνυμα. Μπορείτε να πετύχετε κάτι τέτοιο με τη χρήση πληροφοριακού λόγου και την αποφυγή κραυγαλέων εκφράσεων όπως  «μοναδική προσφορά!», «επιτέλους η λύση!» κλπ.

Η βασική χρησιμότητα του newsletter μπορεί να είναι η αύξηση των πωλήσεων, αλλά το πρώτο βήμα γι’ αυτό είναι η δημιουργία μίας σχέσης εμπιστοσύνης με τους υποψήφιους πελάτες, κάτι που δε θα μπορέσετε να πετύχετε με ένα διαφημιστικό.Μπορείτε επίσης να συμπεριλάβετε απόψεις και έρευνες ειδικών που να αφορούν το θέμα του newsletter. Κάτι τέτοιο θα δώσει επιπλέον αξιοπιστία και εγκυρότητα στο άρθρο σας.Δοκιμάστε να συμπεριλάβετε εναλλακτικούς τρόπους χρήσης ενός προϊόντος σας ή συμβουλές για το πώς να το χρησιμοποιήσουν οι πελάτες σας.

Εμπλουτίστε το ενημερωτικό δελτίο σας με φωτογραφίες και βίντεο. Αυτά στην πορεία θα αποδειχθούν εξίσου ουσιαστικά με το περιεχόμενό του.Να του βάλετε έναν ωραίο τίτλο. Ένας σύντομος, περιεκτικός τίτλος που να προϊδεάζει  τους αναγνώστες για το περιεχόμενο του newsletter θα παίξει μεγάλο ρόλο στην επιτυχία του.Ό, τι και να κάνετε, θα πρέπει το δελτίο ενημέρωσης των πελατών σας να είναι δημιουργημένο με σκοπό τη βελτίωση της ζωής των πελατών σας. Θα επιλέξετε λοιπόν τα newsletter για την προώθηση της επιχείρησής σας;

03/

Η Αξία Των E-Mail Newsletters Ως Συμπλήρωμα Ενός

(Ή αλλιώς, πώς να αυξήσετε τη δημοτικότητα των ιστοσελίδων σας με έναν απλό και εύκολο τρόπο)Οι περισσότερες ιστοσελίδες του εξωτερικού, όπως σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει, προτείνουν στους επισκέπτες τους πλέον να γίνουν συνδρομητές σε κάποια υπηρεσία newsletter. Μία απλή αναζήτηση που περιλαμβάνει τη λέξη «newsletter» βγάζει εκατομμύρια αποτελέσματα!Η «μόδα» αυτή ξεκίνησε πριν από μερικά χρόνια από διαδικτυακά περιοδικά τα οποία άρχισαν να παρέχουν τη δυνατότητα στους αναγνώστες τους να αποκτήσουν ολόκληρα τα τεύχη τους ή τουλάχιστον τις επικεφαλίδες των κεντρικών άρθρων μέσω ενός email newsletter. Έγιναν, όπως είναι φυσικό, γρήγορα δημοφιλή και πλέον το e-mail newsletter αποτελεί -σχεδόν- κανόνα για κάθε ιστοσελίδα, είτε πρόκειται για τη σελίδα κάποιας εταιρίας, είτε για κάποια μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.Οι λόγοι για τους οποίους έγιναν τόσο δημοφιλή τα e-mail newsletter είναι: Τα email αποτελούν τη μόνη εφαρμογή τύπου push technology που εφαρμόζεται με επιτυχία.

Αυτό σημαίνει ότι με το e-mail μπορεί να δημιουργήσει κανείς ένα δυναμικό κανάλι επικοινωνίας με σκοπό την ενημέρωση του κοινού, χωρίς να είναι αναγκασμένος να περιμένει παθητικά την επίσκεψή των πελατών στην ιστοσελίδα του.Τα e-mail newsletters αυξάνουν δραματικά τη δημοτικότητα μίας ιστοσελίδας. Πλέον οι ιστοσελίδες είναι τόσες πολλές που ακόμα και αν κάποιος ενδιαφέρεται, πολύ σπάνια θα βρει τον χρόνο και τη διάθεση για να επισκεφθεί μία πάνω από μία φορά. Ευτυχώς με τα newsletters μπορούμε να υπενθυμίζουμε συνέχεια στο κοινό την ύπαρξη και το έργο της εταιρίας/ιστοσελίδας μας.

Οι χρήστες του διαδικτύου προτιμούν να λαμβάνουν τις πληροφορίες στο mailbox τους, παρά να τις αναζητούν στο διαδίκτυο. Ακόμα και αν δεν τους ενδιαφέρει άμεσα το θέμα ενός e-mail newsletter, συνήθως προτιμούν να το λαμβάνουν και να το διαβάζουν στα γρήγορα προτού το διαγράψουν, παρά να ψάχνουν για κάτι ενδιαφέρον ανάμεσα σε δεκάδες ιστοσελίδες.Η ποιότητα των συζητήσεων σε κάποιο mailing list ή σε κάποιο message board των online communities (για διάφορους κοινωνικούς, ψυχολογικούς και πρακτικούς λόγους) πλέον είναι εξαιρετικά χαμηλή. Αντιθέτως, ένα e-mail newsletter παρέχει στους χρήστες φιλτραρισμένες πληροφορίες με απόλυτη αξιοπιστία και χρησιμότητα.Βοηθούν στη διαδικασία προσθήκης νέου υλικού. Όταν στέλνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, κατά κάποιον τρόπο υποχρεώνει τους υπεύθυνους του site να δημιουργούν και να διανέμουν συχνά καινούργιο υλικό. Το υλικό αυτό στη συνέχεια αναρτάται και στο site, και το εμπλουτίζει με νέες πληροφορίες ή προσφορές.Λόγω της συχνής επικοινωνίας που προκύπτει από την αποστολή τους, δημιουργούν μία σχέση εμπιστοσύνης με τους αναγνώστες/επισκέπτες. Οι τελευταίοι νοιώθουν ότι η εταιρία που έχει την ιστοσελίδα τους σέβεται και φροντίζει για την ενημέρωσή τους.Παρέχουν νέο δωρεάν διαφημιστικό χώρο. Το clickthrough των διαφημίσεων ενός mail newsletter είναι κατά πολύ υψηλότερο από εκείνο ενός απλού banner. Οπότε, εκτός από το υλικό το οποίο διανέμει το newsletter, το άτομο που το εκδίδει μπορεί να διαφημίσει παράλληλα τα προϊόντα ή/και τις υπηρεσίες του.Έχουν ιδιαιτέρως χαμηλό κόστος παραγωγής. Το κόστος δημιουργίας τους, ενός ολόκληρου χρόνου είναι το ίδιο με αυτό μόλις μίας ή δύο έντυπων διαφημιστικών εκστρατειών.

Τα email newsletters παρέχουν ποιοτικό διαφημιστικό υλικό χωρίς να ασχολούνται με την ποσότητα. Απευθύνονται σε συγκεκριμένα άτομα που ενδιαφέρονται για την εταιρία και τα προϊόντα της και όχι στον οποιονδήποτε.

Μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με τα χαρακτηριστικά μίας συγκεκριμένης ομάδας πελατών. Μία εταιρία με πολλά δημοφιλή προϊόντα μπορεί να δημιουργήσει διαφορετικά newsletters για κάθε κατηγορία πελατών (και προϊόντων), επομένως και να προσαρμόσει την εικόνα της ανάλογα με τις ανάγκες του εκάστοτε κοινού.

Φυσικά, η αποστολή των newsletters γίνεται αυστηρά και μόνο σε άτομα τα οποία το έχουν ζητήσει (οτιδήποτε άλλο θεωρείται spam). Επίσης, δε θα πρέπει να περιλαμβάνουν αποκλειστικά και μόνο διαφημίσεις των προϊόντων, καλό θα ήταν να συμπεριλαμβάνεται και κάποιο χρήσιμο υλικό σε αυτά. Ένα παράδειγμα θα μπορούσε να αποτελέσει μία εταιρία τροφίμων που αντί να στείλει απλά διαφημίσεις των καινούργιων προϊόντων της, συμπεριλαμβάνει και κάποιες συνταγές μαγειρικής ώστε να τα προωθήσει με έναν πιο διασκεδαστικό και ενημερωτικό τρόπο.Ο αριθμός των Ελληνικών e-mail newsletter είναι δυστυχώς πολύ χαμηλός ακόμα, ενώ αυτός των Ελληνικών εταιρικών newsletter ακόμα μικρότερος. Προφανώς, σύμφωνα με την ανοδική πορεία του Internet στην Ελλάδα, δε θα αργήσει και πολύ να γίνει δημοφιλής πρακτική και στην χώρα μας, αλλά επειδή η δημιουργία πιστού αναγνωστικού κοινού είναι μία αρκετά χρονοβόρα διαδικασία, οι Ελληνικές εταιρίες θα πρέπει να δώσουν τον απαιτούμενο χρόνο στο σύστημα αυτό ώστε να αναπτυχθεί μία σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες τους. Από την άλλη, θα πρέπει επίσης να προσέξουν ώστε να μην αρχίσουν να υπερφορτώνουν τα newsletters τους με διαφημίσεις, γιατί κάτι τέτοιο θα έχει ως αποτέλεσμα να αρχίσουν να χάνουν τους μόνιμους πελάτες/αναγνώστες τους οποίους με τόσο κόπο κατάφεραν να συγκεντρώσουν.