Blog

Έχεις E-Shop: Ποιοι είναι οι λόγοι που το ηλεκτρονικό σου κατάστημα δεν πουλάει όσο επιθυμείς;

June 30, 2016

-

Anastasia Mitropoulou

Μία επιχείρηση μπορεί να έχει φυσικό κατάστημα, ηλεκτρονικό κατάστημα ή και τα δύο. Το φυσικό κατάστημα διαθέτει πωλητές που μπορούν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες, να τους ενημερώσουν για τα διαθέσιμα προϊόντα και τις προσφορές, να τους προτείνουν παρόμοια ή άλλα προϊόντα και να κάνουν οτιδήποτε χρειάζεται ώστε η εμπειρία της αγοράς τους να είναι άριστη. Δυστυχώς, στο E-Shop, ο επισκέπτης-πελάτης δεν έχει τους πωλητές να τον εξυπηρετήσουν.

Παρόλα αυτά, ένα σωστά δομημένο και λειτουργικό E-Shop μπορεί να προσφέρει στον πελάτη ό,τι αναφέρθηκε πιο πάνω. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα διαθέτουν δυνατότητες, όπως την περιγραφή των προϊόντων, τη σύγκριση προϊόντων, κριτικές, διαθεσιμότητα και άλλα.

 

Τι εννοούμε, όμως, με το σωστά δομημένο και λειτουργικό EShop?

 

Ακόμη και ως επισκέπτες σε πολλά E-Shop, θα έχετε παρατηρήσει ότι έχουν αργό φόρτωμα οι σελίδες του ή είναι δύσχρηστο όσον αφορά την πλοήγηση του. Όταν οι σελίδες του E-Shop αργούν να φορτώσουν, αυξάνουν το ποσοστό εγκατάλειψης. Μελέτες έχουν δείξει πως ο επισκέπτης-πελάτης δεν επιθυμεί να περιμένει αρκετή ώρα για να δει κάποιο προϊόν.Μπορεί κάλλιστα να αποχωρήσει από το ηλεκτρονικό κατάστημα και να επισκεφθεί κάποιο ανταγωνιστικό.

Ο ενδεικτικός χρόνος φόρτωσης μιας σελίδας είναι μέχρι και 3 δευτερόλεπτα! Το αργό φόρτωμα είναι πιθανό να «συγχωρεθεί» από τον πελάτη. Αυτό που δε συγχωρείται είναι χαώδες E-Shop. Μενού που δε βοηθούν στην πλοήγηση και την εύρεση προϊόντων, δυσκολία μεταφοράς από το ένα προϊόν στο άλλο, έλλειψη του πλαισίου αναζήτησης και φίλτρων είναι κάποια από τα κύρια λάθη που γίνονται σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Επιπλέον, κάθε E-Shop οφείλει να είναι σχεδιασμένο για όλες τις συσκευές, όπως κινητά και tablets, για να διευκολύνει τον επισκέπτη να περιηγηθεί και τελικά να αγοράσει.

Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι οι τρόποι αγοράς προϊόντων του E-Shop σας πρέπει να είναι εύκολοι και λεπτομερείς, ώστε να γίνονται κατανοητοί. Με αυτό τον τρόπο εμπνέετε εμπιστοσύνη στο χρήστη. Μελέτες έχουν δείξει πως 70% αυτών που φτάνουν στο καλάθι των αγορών δεν ολοκληρώνουν την αγορά τους και εγκαταλείπουν. Ένας λόγος είναι πως τους δυσκολεύει ο χρόνος, αλλά και οι διαδικασίες που χρειάζονται από την επιλογή του προϊόντος μέχρι την αγορά του. Η τελική αγορά είναι το σημείο όπου ο επισκέπτης μετατρέπεται σε πελάτη του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, γι’ αυτό και η σωστή δόμηση του Check Out θεωρείται σημαντικό κομμάτι ενός E-Shop. Είναι σίγουρο  πως αν  υπάρχει μία μόνο σελίδα (One Page Check Out ), στην οποία θα συμπληρώνονται ευκολά και γρήγορα όλα τα στοιχεία που απαιτούνται για να  ολοκληρωθούν  οι αγορές, το ποσοστό εγκατάλειψης θα μειωθεί σημαντικά .

Πωλήσεις

Έχεις φροντίσει για όλα τα παραπάνω «λάθη» στην κατασκευή, έχεις βελτιστοποιήσει την απόδοση και οι πωλήσεις είναι ακόμη χαμηλές.

Ο κύριος λόγος ύπαρξης ενός E-Shop είναι για να πουλήσει προϊόντα. Είναι δεδομένο πως εάν ένα προϊόν δεν προβάλλεται «σωστά» στο ηλεκτρονικό κατάστημα, δε θα αγοραστεί. Έτσι, κάθε προϊόν μέσα στο E-Shop θα πρέπει να έχει ακριβής και αναλυτική περιγραφή παράλληλα με τη φωτογραφία του. Αν υπάρχουν διαθέσιμες φωτογραφίες και από άλλες οπτικές γωνίες του προϊόντος, καλό είναι να χρησιμοποιηθούν. Σε κάθε περίπτωση όμως, οι φωτογραφίες θα πρέπει να έχουν υψηλή ποιότητα και την επιλογή Zoom, ώστε οι χρήστες να βλέπουν καλύτερα τα προϊόντα. Δίπλα σε κάθε προϊόν, πρέπει να υπάρχει ένα εμφανές κουμπί «Προσθήκη στο καλάθι», Social Media που μπορεί να κάνει share ο χρήστης το προϊόν, αλλά και κάποια reviews από προηγούμενους χρήστες που θα μπορέσουν να ενθαρρύνουν την τελική αγορά. Τέλος, δε θα πρέπει να ξεχνάμε να τονίζουμε στους χρήστες πότε υπάρχουν εκπτώσεις και προσφορές στα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν αλλά και αν υπάρχει δωρεάν αποστολή ή επιστροφή.

Έκανες και αυτές τις αλλαγές στο EShop αλλά ακόμα δεν έχεις πολλούς επισκέπτες. Τι μπορείς να κάνεις τώρα;

Είναι απλό: το προωθείς!

Google

Οφείλεις να ξεκινήσεις με το SEO, δηλαδή όλες εκείνες τις ενέργειες που απαιτούνται προκειμένου η Google να κατατάξει το E-Shop σου ψηλά στα φυσικά αποτελέσματα της αναζήτησης. Φυσικά, θα πρέπει να γνωρίζεις πως η διαδικασία αυτή είναι μακροπρόθεσμη, αλλά δεν υπάρχει μεγαλύτερη ευχαρίστηση από το να είναι το E-Shop σου στις πρώτες θέσεις στην αναζήτηση. Μπορείς, ακόμη, να εκμεταλλευτείς τη δυνατότητα που σου δίνει η Google για διαφήμιση. Με τη χρήση των εργαλείων του Google AdWords, μπορείς να προβάλεις το E-Shop σου, σε σχετικές με το περιεχόμενο του αναζητήσεις των χρηστών, να το εμφανίζεις σε προηγούμενους επισκέπτες και πελάτες, αλλά και να το διαφημίζεις σε άλλα Site με μεγάλη επισκεψιμότητα.

 

Δε θα πρέπει, βέβαια, να περιοριστείς μόνο εκεί. Στην εποχή που επικρατούν τα Social Media, θα πρέπει να δημιουργήσεις λογαριασμούς σε όλα εκείνα που θεωρείς πως είναι κατάλληλα να προβάλουν το E-Shop σου, όπως, για παράδειγμα, Facebook, Instagram και Twitter. Με τη χρήση όλων των εργαλείων τους, μπορείς να κάνεις Content Marketing, γράφοντας κείμενα και προβάλλοντας όλα τα προϊόντα του ηλεκτρονικού σου καταστήματος,

παροτρύνοντας τους δυνητικούς σου πελάτες να το επισκεφθούν, ανεβάζοντας την επισκεψιμότητα ή να κάνεις στοχευμένες και πληρωμένες διαφημίσεις, προωθώντας από ένα προϊόν μέχρι όλο το E-Shop σου και να τους ενθαρρύνεις να σε ακολουθούν για να μαθαίνουν όλα τα νέα προϊόντα.

Και για το τέλος, κάτι που θα πρέπει να θυμάσαι…

Αν έχεις μία μικρομεσαία επιχείρηση, θα πρέπει να βρεις πως θα ξεχωρίσεις και τι είναι τελικά αυτό που θα σε κάνει να κερδίσεις τον πελάτη σε ένα αναγνωστικό περιβάλλον με πολύ μεγάλες επιχειρήσεις. Μία συμβουλή είναι να είσαι πάντα ευγενικός με τον πελάτη σου και να έχεις όλη την καλή θέληση να ασχοληθείς μαζί του. Αυτό μπορεί να είναι το δικό σου ανταγωνιστικό πλεονέκτημα!

Πάντως, ένα κατάστημα στο διαδίκτυο θέλει υπομονή και επιμονή για να ακμάσει. Μόλις συμβεί αυτό, ο δρόμος για την επιτυχία είναι εύκολος!

Comments are closed here.