Αν θέλετε να ελέγξετε τις αλλαγές που κάνετε στην ιστοσελίδα σας και να διαπιστώσετε αν αυτές παράγουν θετικά αποτελέσματα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα Α / Β test. Είναι μία απλή μέθοδος που μπορεί να σας βοηθήσει να βεβαιώσετε ότι κάθε νέος σχεδιασμός ή κάθε νέα αλλαγή κάποιου μέρους της ιστοσελίδας σας πρόκειται να βελτιώσει το ποσοστό μετατροπής (Conversion Rate), σας προτού κάνετε αυτή την αλλαγής τον κώδικα της ιστοσελίδας σας.

Το Α / Β test κάνει παρελθόν τις εικασίες όσον αφορά τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας και σας επιτρέπει να παίρνετε αποφάσεις βασισμένοι σε δεδομένα. Το «ξέρουμε ότι» μπορεί να αντικαταστήσει το «πιστεύουμε ότι» πλέον στις εργασιακές συζητήσεις. Υπολογίζοντας το αντίκτυπο που θα έχουν οι αλλαγές στις μετρήσεις σας, όπως στις εγγραφές, στα κατεβάσματα, τις αγορές ή οποιονδήποτε άλλο στόχο έχετε ως επιχείρηση.

Mπορείτε να βεβαιωθείτε ότι η κάθε αλλαγή θα φέρει ευνοϊκά αποτελέσματα. Τα ποσοτικά δεδομένα μιλούν από μόνα τους. Εάν εσείς και οι συνάδελφοί σας μπορείτε να υπολογίσετε το πώς θα ανταποκριθούν οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σε συγκεκριμένα στοιχεία του σχεδιασμού, ένα τεστ Α / Β σας επιτρέπει να προβάλλετε στους επισκέπτες της σελίδας σας δύο διαφορετικές εκδόσεις της ίδιας σελίδας και να αφήσετε αυτούς να αποφασίσουν τον νικητή. Η συνεχής παρακολούθηση και βελτιστοποίηση της σελίδας σας μπορεί να αυξήσει πχ. τα έσοδα, τις δωρεάν εγγραφές, τα κατεβάσματα (download) ενός αρχείου και γενικότερα ότι στόχο έχετε θέσει σαν επιχείρηση.

A / B Test με απλά λόγια

Φανταστείτε μία εταιρία, την Φανταστική Εταιρία Α.Ε., η οποία διαθέτει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που πουλάει ξύλινα Πασχαλινά αυγά. Ο κεντρικός στόχος της εταιρίας είναι να πουλήσει περισσότερα αυγά ώστε να αυξήσει τα έσοδά της, οπότε η διαδικασία της παραγγελίας θα είναι το πρώτο σημείο το οποίο θα θελήσει να βελτιστοποιήσει ο υπεύθυνος του μάρκετινγκ. Το κουμπί «αγορά» της κάθε ιστοσελίδας προϊόντων είναι το πρώτο πράγμα με το οποίο έρχονται σε επαφή οι επισκέπτες όταν αρχίζει η διαδικασία της παραγγελίας. Η ομάδα της εταιρίας γνωρίζοντας λοιπόν, ότι αυτό είναι το πιο σημαντικό κουμπί του e shop, το οποίο θα οδηγήσει σε περισσότερα κλικ, δηλαδή περισσότερες αγορές. Με το Α / Β test η ομάδα θα μπορεί να βάλει ένα κόκκινο κουμπί στην εκδοχή 1 και να αφήσει το γκρι κουμπί στο πρωτότυπο. Μπορούν στη συνέχεια να εφαρμόζοντας ένα Α / Β test το οποίο θα αντιπαραβάλλει τις δύο εκδοχές, με σκοπό να αποφασιστεί ποια έκδοση θα δώσει τα καλύτερα αποτελέσματα.

Όσο διεξάγεται το τεστ, όλοι οι επισκέπτες της ιστοσελίδας Φανταστική Εταιρία Α.Ε. βλέπουν μία διαφορετική εκδοχή του site, είτε με κόκκινο είτε με γκρι κουμπί μοιρασμένοι κατά 50-50 . Με αυτόν τον τρόπο μπορούν να μετρήσουν  αριθμό των επισκεπτών που είδαν το κάθε ένα κουμπί, πάτησαν «Αγορά», ολοκλήρωσαν την αγορά τους και βρέθηκαν στη σελίδα «Σας Ευχαριστούμε».

Μόλις συμπληρωθεί ένας επαρκής αριθμός επισκεπτών και αρκετά στοιχεία ώστε να βγει μία έγκυρη στατιστική, η ομάδα της εταιρίας ολοκληρώνει το τεστ και μπορεί να ανακηρύξει κάποιο από τα δύο κουμπιά νικητή. Αν υποθέσουμε ότι τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το 4.5% των επισκεπτών πάτησαν το κόκκινο κουμπί «Αγορά» και μόνο το 1% το γκρι, τότε το κόκκινο κουμπί οδήγησε σε μία σημαντική άνοδο του ποσοστού μετατροπής ,( Conversion Rate ) , οπότε η εταιρία θα πρέπει να σχεδιάσει τη συγκεκριμένη σελίδα με βάση αυτά τα δεδομένα. Στα επόμενα Α / Β test η Φανταστική Εταιρία Α.Ε. θα κάνει δοκιμές έχοντας ως δεδομένο ότι τα κόκκινα κουμπιά στην ιστοσελίδα της προσελκύουν πιο πολλούς επισκέπτες από ό,τι τα γκρι.

Ποια ζητήματα απασχολούν την ιστοσελίδα σας ή το e shop αυτή την περίοδο ?

Η βελτίωση της ιστοσελίδας σας ή του e-shop σας είναι το μοναδικό θέμα που θα πρέπει να σας απασχολεί, γιατί με τα ίδια έξοδα marketing μπορείτε να αυξήσετε τα έσοδα σας !!!. Τα Α / Β test είναι μία από τις πιο γρήγορες μεθόδους για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τους επισκέπτες σας και τις προτιμήσεις τους. Η υπηρεσία αυτή χρησιμοποιείται κυρίως για τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων, eshop αλλα και και σελίδων προορισμού Landing Pages. H ομάδα της DigitalUp απαρτίζετε από άτομα που έχουν τις απαραίτητες γνώσεις στα ποσοστά μετατροπής, (Conversion Rate), όπου σε συνεργασία με άτομα εντός της εκάστοτε εταιρίας θα εξετάσουν τις εκάστοτε ανάγκες μετατροπής, (Conversion Rate).