Blog

5 σημαντικά στατιστικά για το πώς η συμπεριφορά των καταναλωτών έχει αλλάξει στην ψηφιακή εποχή

April 5, 2016

-

Anastasia Mitropoulou

bigstock-Digital-Marketing-Graph-Statis-90704168-1600x800

Οι online κριτικές επηρεάζουν το 67% των ερωτηθέντων στην αγοραστική τους απόφαση.

Σε μία πρόσφατη μελέτη από Moz.com , το 67% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι τα online σχόλια είναι πάρα πολύ σημαντικά και παίζουν καθοριστικό ρόλο για την λήψη της αγοραστικής τους απόφασης. Αυτά είναι άσχημα νέα για τις επιχειρήσεις που δεν λαμβάνουν στα σοβαρά τα online σχόλιά τους, αφού οι καταναλωτές έχουν άμεση πρόσβαση στον λογαριασμό της εταιρίας σας στα social media ( πχ Facebook, Twitter ) , έχοντας  τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν με τους άλλους χρήστες, να δουν τα σχόλια τους τα οποία πολλές φορές είναι αρνητικά και δεν μπορούν να αφαιρεθούν αν δεν είναι προφανή spams. Πού καταλήγουμε? Μην υποτιμάτε ποτέ τη δύναμη της κακής κριτικής το έτος 2016, γιατί οι πιθανοί πελάτες σας μπορεί ακόμα και να βασιστούν σε αυτήν. Υπάρχουν τρόποι για να διαχειριστείτε μία κακή κριτική και ο πιο σωστός είναι να προσφέρετε στο θιγμένο πρόσωπο κάποια έκπτωση ή προσφορά στην επόμενή του αγορά για να τον αποζημιώσετε για την κακή εμπειρία του και να δείξετε ότι είστε πρόθυμοι να διορθώσετε το πρόβλημα.

Τα social Networks αποτελούν το 28% από τις online δραστηριότητες των χρηστών.

socialmedia

Ακόμα δεν μπορείτε να καταλάβετε πόσο σημαντική είναι η παρουσία σας στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης? Μία πρόσφατη έρευνα της GlobalWebIndex, έδειξε ότι ένα δείγμα 170000 ανθρώπων περνάει κατά μέσο όρο το 28% του χρόνου της online περιήγησής τους στα social networking sites (πχ Facebook, Instagram Twitter) Πού καταλήγουμε? Τα άτομα που χρησιμοποιούν τα social media δεν έχουν αυξηθεί μόνο με την πάροδο των χρόνων, αλλά ξοδεύουν ολοένα και περισσότερο χρόνο σε αυτά. Ακόμα να το εκμεταλλευτείτε?

Οι νέοι καταναλωτές εμπιστεύονται περισσότερο τους συνομήλικούς τους παρά τις διαφημίσεις.

Μία πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι οι νέοι δίνουν περισσότερο βάση στο word of mouth  και τις συστάσεις από τους φίλους τους παρά στις διαφημίσεις. Για την ακρίβεια, απαριθμούν το word of mouth και τις μηχανές αναζήτησης ως τις δύο μεγαλύτερές τους επιρροές στις αγοραστικές τους συνήθειες. Πού καταλήγουμε? Οι νέοι, αποτελώντας το 24% του πληθυσμού, έχουν διαφορετικές αγοραστικές συνήθειες από τις μεγαλύτερες γενιές. Τα social media παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στον τρόπο που αντιμετωπίζουν τα διάφορα προϊόντα και τα brands, αλλά δεν επηρεάζονται τόσο από τις παραδοσιακές διαφημίσεις όσο οι γονείς τους. Σε λίγα χρόνια από τώρα οι νέοι που θα ξεκινήσουν να βγάζουν περισσότερα λεφτά και να έχουν περισσότερη αγοραστική δύναμη, θα είναι το πιο σημαντικό δημογραφικό κοινό για τις επιχειρήσεις. Άρα το να γνωρίζεις πως να τους προσεγγίσεις είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της επιχείρησής σου.

Tο 85% των πωλήσεων των eshops που πραγματοποιούνται μέσω social media, γίνονται στο Facebook.

Μία πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι το Facebook κυριαρχεί σε ότι αφορά τις Ecommerce αγορές. Το υπερβολικό ποσοστό του 85% των πωλήσεων που γίνονται μέσω social media, προέρχεται από το Facebook. Πού καταλήγουμε? To Facebook δεν είναι μόνο μία βιώσιμη επιλογή για στόχευση και προσέγγιση των καταναλωτών που είναι έτοιμοι να αγοράσουν, αλλά είναι ένα πολύ καλό μέσο για να διαφημίσεις τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου με τρόπο που θα προσελκύσει δυνητικούς πελάτες.

Το τέλος των brands. Οι καταναλωτές δεν θέλουν να φοράνε πλέον τα αγαπημένα τους brands.

Τέλη της δεκαετίας του ’90 και αρχές του 2000, οι επωνυμίες ( brands ) διένυαν μία από τις καλύτερες περιόδους τους. Οι διάσημες επωνυμίες έβγαζαν πάρα πολλά λεφτά πουλώντας τον μεγάλο όγκο εμπορευμάτων τους. Οι πλούσιοι καταναλωτές πλήρωναν πολλά λεφτά για αναγνωρίσιμα κομμάτια, οι έφηβοι ήταν περήφανοι όταν φορούσαν μία μπλούζα με το logo μιας διάσημης εταιρείας (πχ Hollister) Σήμερα, το έτος 2016, το conspicuous branding (εμφανή επωνυμία) είναι σημαίνον του οπισθοδρομικού marketing και παρωχημένων νοοτροπιών σχετικά με την κατανάλωση και την επίδειξη πλούτου.

Οι μοντέρνοι καταναλωτές δείχνουν μία προφανή προτίμηση για πιο διακριτικά προϊόντα και εμπορεύματα, αφήνοντας τις εταιρείες με πολύ διάσημα logos να προσπαθούν να αφομοιώσουν την παραγωγή τους στις σύγχρονες τάσεις. Πού καταλήγουμε? Το στυλ της επωνυμίας σου έχει τεράστια επίδραση στο πώς οι καταναλωτές το αντιλαμβάνονται και παραμένουν πιστοί στην εταιρεία σου. Οι γνώμες και τα «γούστα» των καταναλωτών αλλάζουν συνεχώς, οπότε καθίσταται απαραίτητη και ζωτικής σημασίας η ευελιξία της επωνυμίας σου. Η καταναλωτική συμπεριφορά στην ψηφιακή εποχή είναι συνεχώς μεταβαλλόμενη και διευρυνόμενη. Παρακολουθώντας τις αλλαγές της καταναλωτικής συμπεριφοράς και τα νέα trends, βοηθάς τον brand σου να παραμείνει σχετικό, ορατό και δημιουργείς μεγάλο engagement με τους υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες σου.

Comments are closed here.