Blog

Storytelling: Ένας Διαφορετικός Τρόπος Αλληλεπίδρασης με τον Πελάτη

August 3, 2018

-

Digital Up

storytelling-1200x600

Storytelling: Ένας Διαφορετικός Τρόπος Αλληλεπίδρασης με τον Πελάτη

Η επικέντρωση των τελευταίων χρόνων προς τη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών (user experience) από τις πλατφόρμες διαφήμισης έχει δημιουργήσει μια ανάγκη για σωστό και ποιοτικό περιεχόμενο, που ξεφεύγει από τα όρια της ιστοσελίδας απλά για λόγους SEO και επεκτείνεται όλο και περισσότερο και στις διαφημίσεις, στο μέρος του κειμένου, στο εικαστικό κομμάτι, αλλά και στην ίδια την ιδέα και υλοποίηση μιας διαφήμισης.

Σε μια digital εποχή που η απόσταση ενός brand από τον πελάτη του συνεχώς αυξάνεται, γίνεται επιτακτική η ανάγκη δημιουργίας ενός ισχυρού δεσμού μεταξύ τους, για να μπορέσει να υπάρξει engagement. Σαν αποτέλεσμα έχουμε brands που αναπτύσσουν ανθρώπινα χαρακτηριστικά και δυνατές προσωπικότητες, πιο άμεση επικοινωνία με τον πελάτη, συμμετέχουν στα social media σαν χρήστες και όχι μόνο σαν εταιρίες και δημιουργούν περιεχόμενο, εμπειρίες και ιστορίες που μοιράζονται με το κοινό τους.

Το Storytelling δεν είναι καινούριος όρος ή ιδέα στο χώρο του marketing, πάνω του έχουν βασιστεί κάποιες από τις πιο επιτυχημένες καμπάνιες. Χάρη στη στροφή προς το content marketing όμως, έχει αναβιώσει και έχει γίνει ο πιο αποδοτικός τρόπος διαφήμισης και επικοινωνίας με τον πελάτη. Βέβαια αν και αποτελεσματικό, το Storytelling είναι δύσκολη υπόθεση και ενέχει πολλές προκλήσεις για έναν marketeer.

Ωραίες και πετυχημένες ιστορίες είναι αυτές που κάνουν επίκληση στο συναίσθημα και προκαλούν κάποια αντίδραση στον πελάτη. Αν θέλεις να αφηγηθείς ιστορίες για να αλληλεπιδράσεις με το κοινό σου, θα πρέπει καταρχάς να λάβεις υπόψιν τις αρχές του Storytelling, τα λεγόμενα 4 ‘I’s:

  • Immersionτο βάθος της ιστορίας
  • Integrationη ενσωμάτωση της ιστορίας σε όλες τις πλατφόρμες και τις συσκευές
  • Interactivity η αλληλεπίδραση του κοινού με την ιστορία
  • Impact– η επίδραση της ιστορίας στο κοινό

Χτίζοντας την ιστορία πάνω σε αυτούς τους πυλώνες και δημιουργώντας ένα ποιοτικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο που το κοινό θα θέλει να διαβάσει και να μοιραστεί, η αύξηση στις πωλήσεις που κάθε brand θέλει είναι μια σίγουρη υπόθεση. Όπως άλλωστε έχει πει και ο Bryan Eisenberg, βραβευμένος συγγραφέας και πρωτοπόρος του digital marketing, “Effective content marketing is about mastering the art of storytelling. Facts tell, but stories sell“.

Comments are closed here.