Blog

7+1 Σημαντικά Facebook Metrics για κάθε Brand

April 25, 2018

-

Adria Giatsou

facebook-metrics-για-αθρο-1200x600

Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις-Brands χρησιμοποιούν το Facebook για να προβάλουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους. Η αλήθεια είναι ότι το Facebook έχει τη δυνατότητα να μας δίνει πολλά data για τις καμπάνιες μας, το κοινό μας, την κάθε διαφήμιση ξεχωριστά κ.α.

Έχουμε στα χέρια μας λοιπόν αρκετές πληροφορίες. Ποια είναι όμως τα metrics αυτά που πρέπει να παρακολουθούμε για να καταλαβαίνουμε την αποδοτικότητα των διαφημίσεών μας;

Αρχικά, η κάθε επιχείρηση/Brand επιλέγει έναν διαφημιστικό στόχο για τις διαφημίσεις της. Μπορεί να επιλέξει μεταξύ άλλων ανάμεσα σε:

  • Brand Awareness

Μπορεί να θέλει να αυξήσει την Αναγνωρισιμότητα του Brand της.

  • Reach

Μπορεί να θέλει να δείξει τη διαφήμισή της στο μέγιστο δυνατό αριθμό ατόμων που ανήκει στο κοινό της.

  • Traffic

Μπορεί να θέλει να δημιουργήσει κίνηση στο website/eshop της ή να προσελκύσει άτομα να χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή της.

  • Engagement

Μπορεί να θέλει το κοινό της να αλληλοεπιδράσει με τις δημοσιεύσεις ή τη σελίδα της. Να κάνει δηλαδή μία αντίδραση, ένα σχολιασμό ή μία κοινοποίηση της διαφήμισης μας, να ζητήσει μια προσφορά, να δει μια φωτογραφία ή ένα βίντεο, ή να πατήσει έναν σύνδεσμο.

  • Conversions

Μπορεί να θέλει να ενθαρρύνει τους χρήστες που ενδιαφέρονται για την επιχείρηση της να αγοράσουν ή να χρησιμοποιήσουν το προϊόν ή την υπηρεσία της.

Τα βασικά metrics λοιπόν που πρέπει κάθε Brand να λαμβάνει υπόψιν του είναι:

Impressions

Ο δείκτης Impressions μας δείχνει πόσες φορές εμφανίστηκαν οι διαφημίσεις μας στις οθόνες (είτε desktop, κινητό ή tablet) του στοχευμένου κοινού μας.

Reach

Το Reach μάς δείχνει σε πόσα άτομα «έφθασε» η διαφήμισή μας. Με άλλα λόγια, πόσα άτομα είδαν συνολικά τη διαφήμιση μας τουλάχιστον μία φορά.

Το Reach διαφέρει από το Impressions, το οποίο υπάρχει περίπτωση να περιλαμβάνει πολλές προβολές των διαφημίσεων μας στα ίδια άτομα.

Engagement

Μετράμε επίσης το Post Engagement το οποίο μας δείχνει τον συνολικό αριθμό ενεργειών που κάνει το κοινό μας σχετικά με τις διαφημίσεις μας, αλλά και το Page Engagement το οποίο μας δείχνει το συνολικό αριθμό των ενεργειών που έκαναν οι χρήστες σχετικά με τη σελίδα μας στο Facebook και τις δημοσιεύσεις της, οι οποίες αποδίδονται στις διαφημίσεις μας.

Clicks

Ελέγχουμε ακόμη τα Clicks που έλαβε συνολικά ο λογαριασμός μας από τις διαφημίσεις μας. Βλέπουμε τα μοναδικά clicks (Unique Clicks) που έγιναν στις διαφημίσεις μας αλλά και τα Link Clicks τα οποία μεταφέρουν τους χρήστες εκεί που θέλουμε, πχ. σε ένα προϊόν στο e-shοp μας.

Cost per Result

To Cost per Result μας δείχνει το μέσο ποσό που πληρώνουμε για κάθε αποτέλεσμα από τις διαφημίσεις μας.

Εάν έχουμε επιλέξει ως διαφημιστικό στόχο Traffic στο Website/eshop μας για παράδειγμα, θα μετράμε το CPC (Cost Per Click) το οποίο μας δείχνει ποιο είναι το μέσο ποσό που πληρώνουμε για ένα Click στη διαφήμισή μας.

CTR %

Το CTR % (Click Through Rate) είναι ο δείκτης που υπολογίζεται με διαίρεση των χρηστών που πάτησαν πάνω στη διαφήμισή μας προς τις συνολικές εμφανίσεις της διαφήμισής μας. (Clicks/Impressions).

Awareness

Σημαντικό επίσης είναι το Estimated Ad Recall Lift Rate metric, το οποίο δείχνει πόσα άτομα πιστεύουμε ότι θα θυμούνται ότι είδαν τη διαφήμισή μας αν τα ρωτήσουμε εντός 2 ημερών.

Το συγκεκριμένο metric είναι διαθέσιμο για τις διαφημίσεις που χρησιμοποιούν το στόχο Brand Awareness.

Results

Το Results Metric μεταφράζεται διαφορετικά ανάλογα το διαφημιστικό στόχο που έχουμε επιλέξει. Για παράδειγμα εάν έχουμε επιλέξει τα Conversions για στόχο, το Metric Results μεταφράζεται σε Αγορές-Πωλήσεις στο eshop μας. Αντίστοιχα εάν έχουμε επιλέξει Traffic ως διαφημιστικό στόχο, τότε το Metric Results αντιστοιχεί σε Link Clicks κτλ.

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τα παραπάνω Metrics για να ξέρουμε ποιες διαφημίσεις μας πηγαίνουν καλά και ποιες όχι.

Έτσι θα ξέρουμε πότε να συνεχίσουμε τη διαφήμιση μας και πότε να την απενεργοποιήσουμε γιατί δεν μας φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Ξεκίνα λοιπόν από σήμερα και…Make it count!

Comments are closed here.