Blog

Gen Z & Millennials: Τι περιμένουν από ένα e-shop το 2025

January 30, 2025

-

Digital Up

Καλώς ήρθατε στη νέα εποχή του eCommerce!

Οι Gen Z και Millennials δεν είναι απλώς καταναλωτές, είναι digital natives, με πολύ υψηλές απαιτήσεις και μηδενική ανοχή σε ξεπερασμένες πρακτικές. Ο όρος “digital native” ή αλλιώς “ψηφιακή γενιά” περιγράφει ένα άτομο που έχει μεγαλώσει στην εποχή της πληροφορίας. Αποτελεί δηλαδή μία γενιά, που μεγάλωσε με αυξημένη εμπιστοσύνη στην τεχνολογία. Αν θέλουμε λοιπόν να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη τους (και το καλάθι τους), πρέπει να κατανοήσουμε τι είναι αυτό που περιμένουν από τα eshops τη σημερινή εποχή!

 

Νέοι καταναλωτές, νέοι κανόνες

Millennials και Gen Z έχουν μεγαλώσει με το κινητό στο χέρι, τη γρήγορη πληροφορία και τις αμέτρητες επιλογές. Για αυτούς, ένα eshop δεν είναι απλά ένα μέρος για αγορές, αλλά μια εμπειρία που πρέπει να είναι προσωποποιημένη, διαδραστική και ηθική. Κάθε eshop για να μπορέσει να παραμείνει ανταγωνιστικό, θα πρέπει να δώσει μεγάλη βαρύτητα στις δικές τους προτιμήσεις και απαιτήσεις, γιατί αυτές είναι που διαμορφώνουν το αύριο του ηλεκτρονικού εμπορίου!

 

Προσδοκίες των Gen Z & Millennials

Σούπερ γρήγορη αποστολή

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες που έχουν διεξαχθεί, πάνω από τους μισούς Gen Z αναμένουν αναμένουν ότι οι παραγγελίες τους θα παραδοθούν εντός δύο ημερών, αν όχι πιο γρήγορα.

Ακόμα, το 96% των ατόμων ηλικίας 18-26 ετών θεωρούν σημαντική την αυθημερόν παράδοση, ενώ είναι επίσης πιο πιθανό να πληρώσουν για γρήγορη αποστολή. Η ικανοποίηση αυτών των προσδοκιών είναι ζωτικής σημασίας για τους online retailers που θέλουν να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

 

Δωρεάν αποστολή

Σύμφωνα με τις ίδιες μελέτες, το 67% των πελατών Gen Z και millennials αναμένουν δωρεάν αποστολή ως τυπική προσφορά. Παρ’ όλο που τα δωρεάν μεταφορικά είναι μαγνήτης για τους online πελάτες, οι retailers θα πρέπει να αναλογιστούν αυτό το προνόμιο και από οικονομικής πλευράς. Η κάλυψη του κόστους της δωρεάν αποστολής απαιτεί μια προσεκτική προσέγγιση για τη διατήρηση της κερδοφορίας. Στην DigitalUp εξετάζουμε με τους πελάτες μας διάφορες στρατηγικές, οι οποίες μπορούν να εξισορροπήσουν την ικανοποίηση των πελατών με τη βελτιστοποίηση του κόστους.

 

Hyper personalization

Gen Z και millennials αναζητούν και αναμένουν εξατομικευμένη εμπειρία στις διαδικτυακές τους αγορές. Στην πραγματικότητα, το 75% αυτών είναι πιο πιθανό να κάνει μια αγορά εάν μπορεί να προσαρμόσει το προϊόν και το 45% αυτών θα εγκαταλείψει έναν ιστότοπο εάν δεν μπορεί να προβλέψει τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του.

Για να καλύψουν την τεράστια ζήτηση για personalization, οι retailers θα πρέπει να εξετάσουν σοβαρά AI λύσεις, καθώς και τη χρήση data analytics. Αυτή η κίνηση θα τους βοηθήσει να συγκεντρώσουν πληροφορίες για τις μεμονωμένες προτιμήσεις των πελατών τους, αλλά και τα μοτίβα της αγοράς. Η επένδυση σε τέτοιου είδους εργαλεία δεν αποσκοπεί μόνο στο να κατανοήσουμε τι αγόρασαν οι πελάτες πριν. Το θέμα είναι να προβλέψουμε τι θα θέλουν στη συνέχεια.

 

Εξατομικευμένες Εμπειρίες Χρήστη

Οι εξατομικευμένες εμπειρίες δεν είναι κάτι νέο, αλλά το 2025 η τεχνολογία θα φτάσει σε νέα επίπεδα. Το eshop σας θα πρέπει να μπορεί να προσαρμόζει το περιεχόμενο και τις προτάσεις προϊόντων σε κάθε χρήστη, με βάση τις προτιμήσεις και την ιστορία των αγορών του. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω της χρήσης τεχνητής νοημοσύνης (AI) και μηχανικής μάθησης (ML), δίνοντας μια πλήρως προσωποποιημένη εμπειρία που θα ενισχύει τις πωλήσεις και τη σχέση με τους πελάτες.

 

Augmented reality (AR) και virtual reality (VR)

Η επαυξημένη πραγματικότητα θα αποτελέσει βασικό στοιχείο στη διαδραστικότητα των eshops το 2025. Οι χρήστες θα μπορούν να “δοκιμάζουν” προϊόντα πριν τα αγοράσουν, όπως έπιπλα ή ρούχα, μέσα από την οθόνη τους. Αυτό όχι μόνο βελτιώνει την εμπειρία, αλλά μειώνει και τον κίνδυνο επιστροφών, ενισχύοντας έτσι τη συνολική αποτελεσματικότητα του καταστήματος. Παρότι δεν αποτελεί βασική ανάγκη για τις νέες γενιές (ακόμα), αυτό το είδος τεχνολογίας προσθέτει μια έξτρα πινελιά στην εμπειρία αγορών, κάτι που Gen Z και millennials τείνουν να εκτιμούν.

 

Βιώσιμες πρακτικές

Το 73% των αγοραστών νεαρής ηλικίας είναι έτοιμοι να πληρώσουν περισσότερα για οικολογικά προϊόντα. Η αυξανόμενη ευαισθητοποίηση γύρω από το περιβάλλον θα επηρεάσει το σχεδιασμό των eshops. Οι καταναλωτές ζητούν πλέον από τα eshops να παρουσιάζουν βιώσιμες επιλογές και να είναι διαφανή σχετικά με τις διαδικασίες παραγωγής και αποστολής. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα θα ενσωματώνουν οικολογικά μηνύματα και προτάσεις, καθώς και βιώσιμες συσκευασίες για τα προϊόντα τους.

 

Αυθεντικότητα & διαφάνεια

Millennials και Gen Z εκτιμούν την αυθεντικότητα και τη διαφάνεια στα brands. Αυτό επεκτείνεται σε κάθε πτυχή της εμπειρίας του ecommerce, από την ακρίβεια των περιγραφών των προϊόντων έως τις ηθικές επιχειρηματικές πρακτικές. Η εξυπηρέτηση πελατών διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο, με τις έγκαιρες απαντήσεις και την προληπτική επίλυση προβλημάτων να είναι το κλειδί για τη διατήρηση μιας θετικής σχέσης με τους πελάτες νεαρής ηλικίας. Η ενσωμάτωση των σχολίων των χρηστών και η ενασχόληση με τους πελάτες στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων είναι αποτελεσματικές στρατηγικές για την επίδειξη διαφάνειας και την οικοδόμηση εμπιστοσύνης.

 

Ώρα για αλλαγή!

Οι eCommerce επιχειρήσεις που θέλουν να παραμείνουν σχετικές το 2025 πρέπει να επενδύσουν σε τεχνολογία, βιωσιμότητα και μοναδικές εμπειρίες αγορών. Οι Gen Z & Millennials ξέρουν τι θέλουν! Το ερώτημα είναι: Είμαστε έτοιμοι να τους το προσφέρουμε;

Στην DigitalUp σας βοηθάμε να σχεδιάσετε τη στρατηγική σας για το 2025, ώστε να συνδεθείτε με το αγοραστικό κοινό του μέλλοντος. Επικοινωνήστε μαζί μας και για να φέρουμε το eShop σας στη νέα εποχή του digital commerce!

Comments are closed here.