Blog

UGC: trend ή το μυστικό επιτυχίας στη νέα εποχή Marketing;

September 23, 2024

-

Digital Up

Όλες οι επιχειρήσεις σήμερα διαθέτουν μία ψηφιακή παρουσία και συνεχώς αναζητούν τρόπους προκειμένου να την ενισχύσουν. Πολλοί καταφεύγουν στο email marketing ή social media. Tα τελευταία χρόνια ακούμε συνέχεια γύρω μας το λεγόμενο UGC. Όλοι προσπαθούν να το επιδιώξουν με κάθε δυνατό τρόπο.

 

Αλλά τι είναι πραγματικά το UGC;

Πρόκειται για ένα ακρωνύμιο (User Generated Content) ή πολύ πιο απλά είναι κάθε είδος περιεχομένου που δημιουργείται από το καταναλωτικό κοινό και όχι από τα ίδια τα brands. Ακούγεται απλό, αλλά δεν είναι τόσο.

 

Γιατί να εντάξει μία επιχείρηση το UGC στη στρατηγική του;

Η σημασία του είναι κομβική και καταλυτική για τις επιχειρήσεις. Το κύριο χαρακτηριστικό του είναι ο αυθορμητισμός σε συνάρτηση με την αυθεντικότητα που το διακατέχουν. Δεν έχει τίποτα να κάνει με το στυλιζαρισμένο υλικό που βλέπουμε σε καμπάνιες και βασίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην εμπειρία του καταναλωτή. Λειτουργεί, με άλλα λόγια, σαν μία μορφή WoM και για να το θέσουμε σε όρους digital e-WoM, η δύναμη του οποίου είναι αδιαμφισβήτητη. Επειδή ακριβώς έχουν δημιουργηθεί από καταναλωτές, είναι πολύ πιο εύκολο να επηρεάσουν τις αγοραστικές αποφάσεις των ήδη υπάρχοντων αλλά και των εν δυνάμει καταναλωτών.

 

Με το UGC χάρη στο αυθεντικό του χαρακτήρα τους, το brand έρχεται ακόμα πιο κοντά στο κοινό, ενώ αυξάνεται παράλληλα το social proof του, δηλαδή η εμπιστοσύνη σε συνδυασμό με την αξιοπιστία του. Το interaction με το κοινό είναι πολύ μεγαλύτερο. Παρατηρούμε μάλιστα κολωσσούς επιχειρήσεων από ποικίλους κλάδους να το έχουν εντάξει στη στρατηγική τους αντιλαμβανόμενοι την αδιάψευστη δυναμική του.

 

Το σημαντικότερο: πώς μπορεί ένα brand να ενσωματώσει το UGC;

Ιδού το ερώτημα! Σίγουρα θα έχετε ακούσει το TikTok made me buy it. Αυτό είναι μία μορφή UGC. Το εκάστοτε brand μπορεί να δημιουργήσει ένα δικό του hashtag. Μία ακόμα μορφή UGC είναι οι κριτικές ή τα λεγόμενα testimonials που μπορεί να αξιοποιήσει μία επιχείρηση προς όφελός της.

Εναλλακτικά, μπορεί ενδεχομένως μία επιχείρηση στο πλαίσιο ενός διαγωνισμού να ζητήσει η ίδια από το καταναλωτικό κοινό να δημιουργήσει περιεχόμενο. Σε αυτή την περίπτωση καλό θα ήταν να υπάρχουν ξεκάθαρες οδηγίες ως προς την υλοποίηση του περιεχομένου. Στο τέλος της ενέργειας, μπορεί ακόμα να δημιουργηθεί ένα sum up video με αποσπάσματα από τα πιο ξεχωριστά content, δίνοντας φυσικά credits στους δημιουργούς του.

Τέλος, είναι πάρα πολύ σημαντική η επιβράβευση του κοινού. Δε χρειάζεται να είναι μεγάλο το reward: ένα μικρό δείγμα από τα προϊόντα, μία συμβολική έκπτωση ή ακόμα και μία απάντηση σε σχόλιο του καταναλωτή είναι αρκετή και δείχνει την αναγνώριση από το brand και σπάει το φράγμα του απρόσωπου.

 

Extra tip: Προσοχή, όμως όποιο είδος UGC κι αν επιλέξετε για την επιχείρησή σας, να έχουν δώσει τη συγκατάθεσή τους οι δημιουργοί.

 

Για να απαντήσουμε, λοιπόν, και στο ερώτημα που τέθηκε στην αρχή, το UGC δεν είναι απλά ένα trend, ή μπορεί και να είναι, αλλά σίγουρα έχει τεράστια δύναμη και θα μας απασχολήσει για πολύ καιρό ακόμα.

Comments are closed here.