Blog

ChatGPT: Η ένταξη του στο χώρο του Digital Marketing

June 13, 2023

-

Ioanna Androniadi

blog image

Όταν αναφερόμαστε στον κλάδο του Digital Marketing, αναφερόμαστε σε έναν κλάδο ο οποίος εξελίσσεται διαρκώς. Από την άλλη, όταν γίνεται λόγος για το AI (Artificial Intelligence) και τα εργαλεία του γνωρίζουμε πως οι δυνατότητες είναι άπειρες. Ένα από τα πιο ισχυρά εργαλεία, το οποιο έχει θορυβήσει όχι μόνο τους Marketers, αλλά και όλο τον πλανήτη, είναι και το ChatGPT.

Τι είναι το ChatGPT;

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα ευέλικτο εργαλείο, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να παράγει διαδραστικές συνομιλίες και να προσφέρει απαντήσεις σε φυσική γλώσσα. Η μοναδικότητά του ωστόσο, έγκειται στο ότι διαθέτει μια ευρεία βάση γνώσεων, κατανοεί ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, λαμβάνει υπόψη όλα τα δεδομένα και εν τέλει αλληλεπιδρά και ανατροφοδοτεί το χρήστη με μοναδικό τρόπο.

Τι συμβαίνει όμως όταν συνδυάζουμε Digital Marketing & ChatGPT;

Η χρήση τεχνολογιών AI στο χώρο του Marketing, συμβάλλει στην ανάλυση πολλών και διαφορετικών δεδομένων, στην αυτοματοποίηση και απλούστευση ορισμένων διαδικασιών και στη βελτίωση digital εκστρατειών.

Τα οφέλη που προκύπτουν ποικίλλουν. Ορισμένα από αυτά είναι:

1. Εξατομικευμένες προτάσεις

2. Βελτιστοποίηση SEO

3. Διεξαγωγή Market Analysis

4. Δημιουργία Content

5. Συγκέντρωση Data

6. Εκπαίδευση

7. Εξοικονόμηση ανθρώπινου χρόνου

Είναι ωστόσο αρκετά ισχυρά τα οφέλη που προκύπτουν για να κάνουν την θέση του ChatGPT μόνιμη;

Παρά τα πλεονεκτήματα που προαναφέρθηκαν, τα μειονεκτήματά που επίσης προκύπτουν δεν θα μπορούσαν να περάσουν απαρατήρητα. Προτού, λοιπόν, βασίσουμε την Marketing στρατηγική μας κι επενδύσουμε σε αυτό, οφείλουμε να γνωρίζουμε ορισμένα από τα μειονεκτήματα του. Μερικά από αυτά είναι:

1. Έλλειψη εξειδικευμένων γνώσεων κι εξατομικευμένων απαντήσεων

2. Αδυναμία πλήρους κατανόησης του γενικότερου πλαισίου

3. Περιορισμένη δημιουργικότητα

4. Έλλειψη αυθεντικότητας

5.  Έλλειψη συναισθηματικής νοημοσύνης

6. Αδυναμία προσαρμογής σε πραγματικό χρόνο

7. Αδυναμία πρόβλεψης επικείμενων προβλημάτων

Ήρθε το ChatGPT για να αλλάξει τα δεδομένα, σύμφωνα με τα οποία λειτουργούμε έως τώρα; Ναι! Ήρθε όμως για να μείνει και να αντικαταστήσει τον ανθρώπινο παράγοντα; Η απάντηση εδώ είναι όχι! Το ChatGPT αποτελεί ένα εργαλείο, το οποίο μπορεί να βελτιώσει το τρόπο με τον οποίο εργαζόμαστε στο χώρο του Digital Marketing, ωστόσο το ίδιο δεν αποτελεί πανάκεια. Για να μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε σωστά τα πλεονεκτήματα που αυτό μας παρέχει, οφείλουμε να γνωρίζουμε πάντα πως ο ανθρώπινος παράγοντας έχει τον καθοριστικό ρόλο, ο οποίος αποτελεί τον αυθεντικό δημιουργό.

Comments are closed here.