Copy VS Content: Γιατί πρέπει να γνωρίζουμε τη διαφορά.
Αν ρωτήσεις ακόμα και το HR σε μια διαφημιστική εταιρία, είναι πολύ σπάνιο να γνωρίζει τη διαφορά ανάμεσα στον Copy writer και τον Content creator.
Κι όμως, παρότι μπορεί αυτά τα δύο να δημιουργούνται από τον ίδιο επαγγελματία το content με το copy έχει σημαντικές διαφορές.
Το copy αποτελεί τη γραπτή επικοινωνία με στόχο να πείσει το εκάστοτε κοινό να προβεί σε μία ενέργεια, ή αφορά σε κείμενο που προορίζεται να αυξήσει την αναγνωσιμότητα ενός brand.
Για παράδειγμα: Κείμενα για Ads, email marketing, landing pages των websites, ακόμα και κείμενα φυλλαδίων.
Από την άλλη πλευρά, το content είναι η πληροφορία που μεταδίδεται στο κοινό μας από το εκάστοτε μέσο, άρα με και διαφορετικό τρόπο, όπως είναι το κείμενο, το βίντεο, τα infographics, blogs, άρθρα, φωτογραφίες, podcasts κ.λπ..
Με άλλα λόγια, όλα τα copy είναι και content, αλλά κάθε content δεν είναι απαραιτήτως copy!
Απλό ε; Όχι πάντα! Eίναι εύκολο να μπερδευτείς, γιατί το περιεχόμενο του διαδικτύου μπορεί να πάρει μορφή γραπτού λόγου και ακόμα να μην είναι… copy. Απλά κράτα αυτό το παλιό ρητό: το content λέει, το copy πουλάει!
Μια landing page για τα χαρακτηριστικά ενός προϊόντος; Αυτό είναι copy. Μια σελίδα με πληροφορίες για τα trends ενός επιχειρησιακού κλάδου; Αυτό είναι περιεχόμενο(content). Με την εξέλιξη του digital marketing το υλικό που παράγεται γίνεται όλο και πιο σύνθετο, με το οπτικό περιεχόμενο να κατέχει την πιο σημαντική θέση, μαζί με το search να πρωταγωνιστεί στις μηχανές αναζήτησης. Το Analytics στη συνέχεια άνοιξε ένα εντελώς νέο επίπεδο πολυπλοκότητας. Σήμερα, οι σύγχρονες στρατηγικές μάρκετινγκ περιεχομένου(content marketing) αξιοποιούν πολλούς τύπους μέσων, πλατφόρμες remarketing κοινού, automation technology και μια σειρά εργαλείων SEO.
Οι διαφορές του copy και του content υπήρξαν πηγή σύγχυσης μεταξύ των εμπόρων, των πελατών και των στελεχών πρόσληψης. Και, όπως προαναφέραμε, η σημαντική διαφορά είναι ότι το copy αφορά κείμενο, αλλά δεν θα μπορούσε να περιέχεται και σε ένα βίντεο, ή μια ομιλία;
Όμως, για να τα διαχωρίσει κανείς πραγματικά πρέπει να επικεντρωθεί στο στόχο που εξυπηρετεί το καθένα! Ας επικεντρωθούμε, λοιπόν, στην πρόθεση καθώς εξερευνούμε τα παρακάτω παραδείγματα.
Content tells, copy sells.
Παραδείγματα περιεχομένου
Blog posts, white pages, eBooks
Αποτελούνται από κείμενα με στόχο την ενημέρωση. Γενικά τα κείμενα των blogs προσελκύουν κοινό στις ιστοσελίδες, αξιοποιώντας την οργανική αναζήτηση. Οργανική σε αυτή την περίπτωση σημαίνει ότι ο διαφημιζόμενος, ή η επιχείρηση, δεν πληρώνει για τα κλικς που πραγματοποιούνται. Οι χρήστες αναζητούν πληροφορίες και κάνουν κλικ στους συνδέσμους που είναι περισσότερο πιθανό να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους.
Στην πραγματικότητα, αυτό το άρθρο είναι ένα παράδειγμα ενημερωτικού περιεχομένου(informative content).
Παραδείγματα copy
Σελίδες προορισμού
Όταν τα brands θέλουν να κάνουν μια καλή πρώτη εντύπωση, η δημιουργία μιας σωστής landing page είναι πολύ σημαντική. Το copy είναι ουσιώδες διότι δημιουργεί δυνητικούς πελάτες, περιγράφοντας χαρακτηριστικά προϊόντων, ή υπηρεσιών, και καθιερώνει την αξιοπιστία μέσω μαρτυριών πελατών(testimonials) και παρόμοιων μεθόδων.
Το κείμενο της σελίδας προορισμού λειτουργεί παράλληλα με περιεχόμενα όπως βίντεο, φόρμες συμπλήρωσης, προτροπές σε δράση (call-to-action) και εταιρικά λογότυπα, που θα οδηγήσουν τον αναγνώστη μέσα στο sales funnel και σε περαιτέρω κινήσεις προς την πώληση.
Copy: Σίγουρα ενημερώνει τον αναγνώστη, αλλά η κύρια πρόθεσή του είναι να πουλήσει!
Display Banner ads
Δεν έχουν πολύ χώρο για κείμενο, αλλά το copy τους οφείλει να είναι περιεκτικό και προσανατολισμένο στο συγκεκριμένο κοινό που στοχεύουμε. Τα περισσότερα περιέχουν λέξεις κλειδιά(keywords) και προτροπή σε δράση(call to action), αν και μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν βίντεο και animation για να προσελκύσουν αναγνώστες.
Social media ads
Μου αρέσει να σκέφτομαι τις διαφημίσεις των social media ως την εξέλιξη των διαφημίσεων των εφημερίδων. Επικεντρώνονται συνήθως σε ένα στατικό εικαστικό, ή σε βίντεο, που υποστηρίζεται από λίγες γραμμές κειμένου. Η δυνατότητα συμπερίληψης συνδέσμων(links), hashtag και σχολίων, αυξάνουν την αλληλεπίδραση των χρηστών με τις δημοσιεύσεις μας, σε σχέση με τους προκατόχους τους.
Οι διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωση, όμως, πρέπει να προλάβουν να κάνουν τα μαγικά τους πριν ο χρήστης κάνει scroll down, οπότε το copy που χρησιμοποιούν πρέπει να είναι δυνατό και άμεσο!
Copy, content και SEO
Οι content marketers χρησιμοποιούν αποτελεσματικό copywriting και άλλους τύπους περιεχομένου για τη βελτίωση του ποσοστού μετατροπών(conversion rate), τη δημιουργία κοινού και τη διάδοση της αναγνωσιμότητας της επωνυμίας(brand awareness) του πελάτη τους. Ανεξάρτητα από το είδος του
περιεχομένου που παράγεται, πρέπει να βελτιστοποιηθεί για τις μηχανές αναζήτησης! Χωρίς SEO(Search engine optimization), όλο αυτό το υπέροχο περιεχόμενο θα περάσει απαρατήρητο στα σκονισμένα βάθη του διαδικτύου.
SEO friendly tip: Από το σχολείο μας έλεγαν, «Μην αντιγράφετε, μην κάνετε copy paste», μην δημιουργείτε Διπλότυπο περιεχόμενο (duplicate content) διότι η Google δεν θα σας επιτρέψει να εμφανιστείτε στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Το copy και άλλες μορφές περιεχομένου μπορούν να εξυπηρετήσουν στρατηγικές outbound και inbound μάρκετινγκ πραγματοποιώντας συνδέσεις με πιθανούς πελάτες και ενισχύοντας τις «σχέσεις» αυτές.
Ως δημιουργοί περιεχομένου, έχοντας ξεκάθαρη τη διαφορά στις έννοιες του content και το copy, είναι ευκολότερο να δημιουργήσουμε πιο αποδοτικό υλικό.
Όταν αντιλαμβανόμαστε την πρόθεση και το στόχο των γραπτών, οπτικών και ακουστικών μηνυμάτων μας, θα παρουσιάζονται όλο και περισσότερες ευκαιρίες να επικοινωνήσουμε με τους δυνητικούς πελάτες μας και να συνδεθούμε μαζί τους με αποτελεσματικότερους τρόπους.
[:en]
Copy VS Content: Γιατί πρέπει να γνωρίζουμε τη διαφορα.
Αν ρωτήσεις ακόμα και το HR σε μια διαφημιστική εταιρία, είναι πολύ σπάνιο να γνωρίζει τη διαφορά ανάμεσα στον Copy writer και τον Content creator.
Κι όμως, παρότι μπορεί αυτά τα δύο να δημιουργούνται από τον ίδιο επαγγελματία το content με το copy έχει σημαντικές διαφορές.
Το copy αποτελεί τη γραπτή επικοινωνία με στόχο να πείσει το εκάστοτε κοινό να προβεί σε μία ενέργεια, ή αφορά σε κείμενο που προορίζεται να αυξήσει την αναγνωσιμότητα ενός brand.
Για παράδειγμα: Κείμενα για Ads, email marketing, landing pages των websites, ακόμα και κείμενα φυλλαδίων.
Από την άλλη πλευρά, το content είναι η πληροφορία που μεταδίδεται στο κοινό μας από το εκάστοτε μέσο, άρα με και διαφορετικό τρόπο, όπως είναι το κείμενο, το βίντεο, τα infographics, blogs, άρθρα, φωτογραφίες, podcasts κ.λπ..
Με άλλα λόγια, όλα τα copy είναι και content, αλλά κάθε content δεν είναι απαραιτήτως copy!
Απλό ε; Όχι πάντα! Eίναι εύκολο να μπερδευτείς, γιατί το περιεχόμενο του διαδικτύου μπορεί να πάρει μορφή γραπτού λόγου και ακόμα να μην είναι… copy. Απλά κράτα αυτό το παλιό ρητό: το content λέει, το copy πουλάει!
Μια landing page για τα χαρακτηριστικά ενός προϊόντος; Αυτό είναι copy. Μια σελίδα με πληροφορίες για τα trends ενός επιχειρησιακού κλάδου; Αυτό είναι περιεχόμενο(content). Με την εξέλιξη του digital marketing το υλικό που παράγεται γίνεται όλο και πιο σύνθετο, με το οπτικό περιεχόμενο να κατέχει την πιο σημαντική θέση, μαζί με το search να πρωταγωνιστεί στις μηχανές αναζήτησης. Το Analytics στη συνέχεια άνοιξε ένα εντελώς νέο επίπεδο πολυπλοκότητας. Σήμερα, οι σύγχρονες στρατηγικές μάρκετινγκ περιεχομένου(content marketing) αξιοποιούν πολλούς τύπους μέσων, πλατφόρμες remarketing κοινού, automation technology και μια σειρά εργαλείων SEO.
Οι διαφορές του copy και του content υπήρξαν πηγή σύγχυσης μεταξύ των εμπόρων, των πελατών και των στελεχών πρόσληψης. Και, όπως προαναφέραμε, η σημαντική διαφορά είναι ότι το copy αφορά κείμενο, αλλά δεν θα μπορούσε να περιέχεται και σε ένα βίντεο, ή μια ομιλία;
Όμως, για να τα διαχωρίσει κανείς πραγματικά πρέπει να επικεντρωθεί στο στόχο που εξυπηρετεί το καθένα! Ας επικεντρωθούμε, λοιπόν, στην πρόθεση καθώς εξερευνούμε τα παρακάτω παραδείγματα.
Content tells, copy sells.
Παραδείγματα περιεχομένου
Blog posts, white pages, eBooks
Αποτελούνται από κείμενα με στόχο την ενημέρωση. Γενικά τα κείμενα των blogs προσελκύουν κοινό στις ιστοσελίδες, αξιοποιώντας την οργανική αναζήτηση. Οργανική σε αυτή την περίπτωση σημαίνει ότι ο διαφημιζόμενος, ή η επιχείρηση, δεν πληρώνει για τα κλικς που πραγματοποιούνται. Οι χρήστες αναζητούν πληροφορίες και κάνουν κλικ στους συνδέσμους που είναι περισσότερο πιθανό να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους.
Στην πραγματικότητα, αυτό το άρθρο είναι ένα παράδειγμα ενημερωτικού περιεχομένου(informative content).
Παραδείγματα copy
Σελίδες προορισμού
Όταν τα brands θέλουν να κάνουν μια καλή πρώτη εντύπωση, η δημιουργία μιας σωστής landing page είναι πολύ σημαντική. Το copy είναι ουσιώδες διότι δημιουργεί δυνητικούς πελάτες, περιγράφοντας χαρακτηριστικά προϊόντων, ή υπηρεσιών, και καθιερώνει την αξιοπιστία μέσω μαρτυριών πελατών(testimonials) και παρόμοιων μεθόδων.
Το κείμενο της σελίδας προορισμού λειτουργεί παράλληλα με περιεχόμενα όπως βίντεο, φόρμες συμπλήρωσης, προτροπές σε δράση (call-to-action) και εταιρικά λογότυπα, που θα οδηγήσουν τον αναγνώστη μέσα στο sales funnel και σε περαιτέρω κινήσεις προς την πώληση.
Copy: Σίγουρα ενημερώνει τον αναγνώστη, αλλά η κύρια πρόθεσή του είναι να πουλήσει!
Display Banner ads
Δεν έχουν πολύ χώρο για κείμενο, αλλά το copy τους οφείλει να είναι περιεκτικό και προσανατολισμένο στο συγκεκριμένο κοινό που στοχεύουμε. Τα περισσότερα περιέχουν λέξεις κλειδιά(keywords) και προτροπή σε δράση(call to action), αν και μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν βίντεο και animation για να προσελκύσουν αναγνώστες.
Social media ads
Μου αρέσει να σκέφτομαι τις διαφημίσεις των social media ως την εξέλιξη των διαφημίσεων των εφημερίδων. Επικεντρώνονται συνήθως σε ένα στατικό εικαστικό, ή σε βίντεο, που υποστηρίζεται από λίγες γραμμές κειμένου. Η δυνατότητα συμπερίληψης συνδέσμων(links), hashtag και σχολίων, αυξάνουν την αλληλεπίδραση των χρηστών με τις δημοσιεύσεις μας, σε σχέση με τους προκατόχους τους.
Οι διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωση, όμως, πρέπει να προλάβουν να κάνουν τα μαγικά τους πριν ο χρήστης κάνει scroll down, οπότε το copy που χρησιμοποιούν πρέπει να είναι δυνατό και άμεσο!
Copy, content και SEO
Οι content marketers χρησιμοποιούν αποτελεσματικό copywriting και άλλους τύπους περιεχομένου για τη βελτίωση του ποσοστού μετατροπών(conversion rate), τη δημιουργία κοινού και τη διάδοση της αναγνωσιμότητας της επωνυμίας(brand awareness) του πελάτη τους. Ανεξάρτητα από το είδος του
περιεχομένου που παράγεται, πρέπει να βελτιστοποιηθεί για τις μηχανές αναζήτησης! Χωρίς SEO(Search engine optimization), όλο αυτό το υπέροχο περιεχόμενο θα περάσει απαρατήρητο στα σκονισμένα βάθη του διαδικτύου.
SEO friendly tip: Από το σχολείο μας έλεγαν, «Μην αντιγράφετε, μην κάνετε copy paste», μην δημιουργείτε Διπλότυπο περιεχόμενο (duplicate content) διότι η Google δεν θα σας επιτρέψει να εμφανιστείτε στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Το copy και άλλες μορφές περιεχομένου μπορούν να εξυπηρετήσουν στρατηγικές outbound και inbound μάρκετινγκ πραγματοποιώντας συνδέσεις με πιθανούς πελάτες και ενισχύοντας τις «σχέσεις» αυτές.
Ως δημιουργοί περιεχομένου, έχοντας ξεκάθαρη τη διαφορά στις έννοιες του content και το copy, είναι ευκολότερο να δημιουργήσουμε πιο αποδοτικό υλικό.
Όταν αντιλαμβανόμαστε την πρόθεση και το στόχο των γραπτών, οπτικών και ακουστικών μηνυμάτων μας, θα παρουσιάζονται όλο και περισσότερες ευκαιρίες να επικοινωνήσουμε με τους δυνητικούς πελάτες μας και να συνδεθούμε μαζί τους με αποτελεσματικότερους τρόπους.
Comments are closed here.