Το UX (γνωστό και ως User Experience) είναι ουσιαστικά ο τελικός σκοπός ενός site ή ενός e-shop. Είναι η συνολική εμπειρία του χρήστη όταν επισκέπτεται ένα site ή e-shop . Μια εμπειρία, η οποία είναι πολυσύνθετη και εξαρτάται από πληθώρα παραγόντων, κυριότερος εκ των οποίων είναι σαφώς η Χρηστικότητα (Usability).

Όπως προαναφέρθηκε, το User Experience είναι πολυσύνθετο.

Τη διαμόρφωσή του επηρεάζουν παράγοντες/μεταβλητές, όπως πχ ευκολία εύρεσης πληροφορίας (Findability)

πάνω στην οποία βασίζεται η αξιοπιστία (Credibility) που με τη σειρά της οδηγεί στη δημιουργία της επιθυμίας (Desirability) και πάει λέγοντας…

Κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή, καθώς οι συνθήκες είναι διαφορετικές, όπως και το προϊόν/υπηρεσία, το Target Group, κλπ. Επομένως η εμπειρία και η ευρηματικότητα σε συνδυασμό με τη τεχνογνωσία, σχηματίζει μια στρατηγική η οποία να είναι η καταλληλότερη για την κάθε περίπτωση ξεχωριστά και η οποία, εάν εφαρμοστεί ορθά, αυξάνει ραγδαία τις πιθανότητες ενός πιο θετικού UX και ως εκ τούτου, της επιτυχίας συνολικά.

ΘΕΤΙΚΟ User Experience (UX) – Πώς μεταφράζεται;

Η διαδικτυακή επιχειρηματικότητα, όπως θα έχετε διαπιστώσει τα τελευταία χρόνια, γνωρίζει τεράστια άνθιση. Αυτό σημαίνει ότι ο ανταγωνισμός στο διαδίκτυο ολοένα και πυκνώνει. Επομένως, αυτό που πραγματικά κάνει τη διαφορά στη διαμόρφωση στρατηγικού ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος είναι το θετικό UX.

To θετικό UX απορρέει κυρίως από το βαθμό ποιότητας και αποδοχής της Χρηστικότητας (Usability). Για να φτάσουμε στο στάδιο ενός επιτυχημένου «Usability» πρέπει:

 

  • Να βελτιώσουμε και κατόπιν να συντηρήσουμε σε θετικό πρόσημο το Βrand Ιmage και Αwareness
  • Να αυξήσουμε τα Conversion Rates
  • Να ελαχιστοποιήσουμε τα κόστη εξυπηρέτησης πελατών χωρίς όμως να ρισκάρουμε την ποιότητα των υπηρεσιών μας (customer support quality of services)
  • Ο απώτερος σκοπός είναι να πετύχουμε συνδυαστικά Brand Awareness – Brand Image – Brand Perception που με τη σειρά τους θα οδηγήσουν σε Customer Satisfaction & Loyalty.

Συνοψίζοντας, αν θέλετε να προβάλετε το site ή το e-shop σας και να προωθήσετε επικερδώς τα προϊόντα/υπηρεσίες σας, τότε θα πρέπει να είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο, ώστε να αποφέρει μέγιστο δυνατό Θετικό UX, το οποίο κυρίως να βασίζεται στην ουσιαστική και εύκολη στην κατανόηση Χρηστικότητα. Με αυτό τον τρόπο θα καταφέρετε να δημιουργήσετε σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και να μεγιστοποιήσετε την προβολή και κερδοφορία της διαδικτυακής επιχείρησής σας.